El Qüestionari: El Llibreter






1. Quin va ser el llibre que et va fer entrar en el món de la literatura?

De petit, recordo un llibre de llegendes nòrdiques i dos llibres il·lustrats per l’Emilio Freixas també de llegendes mitològiques, però de Japó i Xina. Als 12 anys vaig descobrir les Mil i una nits a través d’una antologia que llegia a totes hores i que va quedar ben atrotinada.

2. Quan et vas adonar que t’agradava escriure?

Sé que m’agrada llegir, passejar, conversar i moltes altres coses. No recordo, en canvi, haver-me demanat mai si m’agrada escriure. Sincerament, no sé què contestar. Suposo que si no fos pel blog, segurament no escriuria, o no escriuria amb la intenció de publicar.


3. Creus que és cert allò que deia Picasso: “la inspiració es troba treballant”?

No ho sé. De vegades estic amb un apunt i tot escrivint se m’acut alguna idea millor que m’obliga a descartar-lo i assajar un nou escrit que fins i tot em sorprèn. Potser és alguna cosa així. Tot i que això de la inspiració és un concepte que no goso emprar.


4. Quin autor de la literatura clàssica t’ha marcat més?

Ara mateix diria que Bernat Metge.



5. Digues una cita literària.
“Ço que veig crec, e del pus no cur.” Bernat Metge.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Música i literatura: Els amants de Vicent Andrés Estellés

El poema del mes: Cambra de Tardor"