El Qüestionari: Toni Ibañez












  1. Quin va ser el llibre que et va fer entrar en el món de la literatura?

“Màrius Torres, Poesies” (Clàssic Catalans Ariel, 1981), amb pròleg de Pere Gimferrer.

  1. Quan et vas adonar que t’agradava escriure?

Els anys que vaig viure fora de Catalunya (1982-1984) vaig redescobrir la meva llengua materna i vaig començar a escriure-la…


  1. Creus que és cert allò que deia Picasso: “la inspiració es troba treballant”?

És evident que les muses existeixen, però la inspiració pot venir de qualsevol lloc: la lluna, la pluja, una música, un estat d’ànim, etc. Sense treball seriós, profund i constant no aconsegueixes res a la vida.


  1. Quin autor de la literatura clàssica t’ha marcat més?

Fernando Pessoa.


  1. Digues una cita literària.

“La chair est triste, hélas, et j’ai lu tous les livres” (Stéphane Mallarmé). Traducció: “la carn és alegre i encara em queden un fotimer de llibres per llegir.”

Comentaris

  1. ¿No pots reduir una mica la foto?

    Gràcies per l'entrevista!

    ResponElimina
  2. Hola Toni. Perdona, no havia caigut que la foto era massa gran. Gràcies a tu per respondre l'entrevista.

    ResponElimina
  3. Crec que el Toni no domina gaire el francès...

    ResponElimina
  4. Una cosa: en Goethe no pot ser un poeta i dramaturg alemany en comptes d'un poeta y dramaturgo aleman?

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars d'aquest blog

Música i literatura: Els amants de Vicent Andrés Estellés

El poema del mes: Cambra de Tardor"