El Qüestionari:El veí de dalt
























  1. Quin va ser el llibre que et va fer entrar en el món de la literatura?

Dir que el primer llibre que recordo haver llegit a 3r d’EGB era “Pueblos y leyendas” (que vam llegir a classe) diu molt com em va marcar les històries i la manera d’escriure de diferents cultures. I recordo que “El Petit Príncep” és el primer llibre que vaig comprar (com moltíssima gent). Ara bé; si he de ser sincer; el llibre que em va posar el repte de dir: “Veí, tu un dia has de fer un llibre com aquest” va ser Tiempo de silencio, de Luis Martín Santos. Un llibre inolvidable.

  1. Quan et vas adonar que t’agradava escriure?

Als 17 anys. Quan vaig fer el primer poema d’amor. Evidentment a una noia que no em va fotre ni cas al principi i que, a sobre, després, em va fotre el salt amb un altre. Aquesta tàctica del poema és ben recurrent...A vegades penso si l’he deixada mai de fer.

  1. Creus que és cert allò que deia Picasso: “la inspiració es troba treballant”?

Ben cert. Amb tot, molts cops (al metro, conduint, camiant pel carrer,…) et vénen idees que cal escriure ràpidament en un tros de paer. O se m’obliden. I com que sóc gandul de mena. si no m’imposso reptes, la inspiració no arriba.

  1. Quin autor de la literatura clàssica t’ha marcat més?

Entenc que no et refereixes als grecs i romans (tot i que L’Odissea, déu-n’hi do com em va flipar!); sino de la literatura universal. És evident que la literatura sud-americana (Márquez, Vargas Llosa, Cortázar, Borges, Benedetti,…) van marcar molt la meva joventut. Després vindrien els francesos (Verne, Hugo, Flaubert, Baudelaire,...) i europeus (Dickens, Dovstoiesky, Hesse, Mann,…) i finalment, el catalans; especialment els poetes (Estellés, Vinyoli, Ferrater i Marí i Pol). Fot-li candela!

  1. Digues una cita literària.

Una? Buf! La primera que em ve al cap. “Vindrà la mort, i tindrà els teus ulls”, de Cesare Pavese. Un poema trist, trist.

Comentaris

  1. Quin ex libris tan bonic. Preciosíssim. M'ha encantat.

    ResponElimina
  2. Coincideixo amb la Novesflors. I amb tu amb el llibre "Tiempo de silencio".

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars d'aquest blog

Música i literatura: Els amants de Vicent Andrés Estellés

El poema del mes: Cambra de Tardor"