El Qüestionari: Jordi Valls









1. Quin llibre et va fer entrar al món de la literatura?

A la primera pregunta, crec que va ser una antologia poètica d'Antonio Machado. I aprendre'm alguns poemes d'escola com "el barranc dels Algadins" de Teodor Llorente o algun fragment del Canigó de Jacint Verdaguer.

2. Quan et vas adonar que t'agradava escriure?
Ben aviat em vaig adonar de la meva necessitat d'escriure, sobre els 11 anys, encara que en aquella època de forma romàntica vaig utilitzar el català, molt macarrònic, els meus coneixements eren molt dolents donades les deficiències educatives de la ciutat de Santa Coloma als anys 70, tenia la sensació de ser el darrer escriptor en llengua catalana i gairebé el darrer catalanoparlant.

3. Creus que és cert allò que deia Picasso: "la inspiració es troba treballant"?
La inspiració no existeix, existeix la feina ben feta, la fermesa i l'amor per allò que es fa, tinc poca fe en les abstraccions metafísiques sobre la creació, cal mirar més a prop, el món que tenim al davant és ple de sorpreses.
4. Quin autor de la literatura t'ha marcat més?
L'Edip a Còlono de Sòfocles, en Virgili i les seves Geòrgiques em semblen d'una extraordinària vitalitat, també m'agrada molt Lucreci, les metamorfosis d'Ovidi, entro més en March que en Llull i Dante és el punt de sortida de la literatura mediterrània que coneixem ara.

5. Digues una cita literària.
Vaig néixer, créixer, multiplicar i morir, el verb sempre ha estat una excusa.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Música i literatura: Els amants de Vicent Andrés Estellés

El poema del mes: Cambra de Tardor"