Llegim amb Eduard Carmona







1. Quin fou el teu primer llibre?


El meu primer llibre no va ser un 'llibre'. Va ser un còmic de Súper López. I després tots els Súper López que hi havien publicats aleshores. Després van venir tots els còmics de Mortadel·lo i les revistes de la perruqueria de la meva mare. El primer "llibre-llibre" degué ser un de la sèrie 'Tria la teva aventura', tipus 'Més enllà de l'espai'. El primer que em va fer al·lucinar de veres va ser 'Mecanoscrit del segon origen', de Pedrolo.

2. Quin/s llibre/s tens ara a la capçalera del llit?


Ara mateix llegeixo 'La espuma de los dias', de Boris Vian, així com una tria de narracions fantàstiques i de terror feta per Roald Dahl, "Les històries imprevistes de Roald Dahl" (cal aclarir que ell no és l'autor de cap de les històries, però). Però sempre rellegeixo Slawomir Mrozek i, sobretot, Vicent Andrés Estellés.


3. Quin és el teu racó preferit per llegir?


M'agrada molt llegir i escriure al tren. Abans m'hi passava moltes hores i era l'únic lloc on podia llegir o escriure. Crec que la meitat del meus poemes els he escrit al tren. També m'agrada molt començar els llibres pel matí i, si pot ser, en una terrassa prenent uns vermuts.

4. Digues un llibre que no hagis llegit.


No sé perquè, no he llegit mai una novela de Simenon.

5. Una lectura inoblidable…


'La vida díficil', d'Slavomir Mrozek.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Música i literatura: Els amants de Vicent Andrés Estellés

El poema del mes: Cambra de Tardor"