El Qüestionari: Montserrat Germà Pifarré


















  1. Quin va ser el llibre que et va fer entrar en el món de la literatura?


En podria citar diversos, però crec que “Les flors dels mal” de Charles Baudelaire em va encisar en cadascun dels versos. Penso que mentre el llegia, la bellesa i complexitat de les paraules d’aquell llibre poc a poc em van fer valorar la poesia de l’autor i, alhora, em despertaren la inquietud del meu jo poètic.


  1. Quan et vas adonar que t’agradava escriure?


De petita ja solia plasmar en paper tot el que sentia, vivia o veia, encara que per vergonya estripava els escrits a cuita corrents perquè ningú no els pogués llegir. No va ser fins passats els vint anys quan vaig superar aquesta dificultat i vaig adonar-me que el que més m’agradava era escriure.


  1. Creus que és cert allò que deia Picasso: “la inspiració es troba treballant”?


És cert que en qualsevol art el treball constant és la clau de la perfecció i que per fer una bona feina has de ser al màxim d’exigent amb el que crees. No obstant això penso que el verdader artista és aquell que neix amb una sensibilitat diferent, el qui percep una intuïció momentània capaç de visionar l’art abans de crear-lo.


  1. Quin autor de la literatura clàssica t’ha marcat més?

William Shakespeare.


  1. Digues una cita literària.

Tal com va, corro a engrapar-lo, aquest temps de pedra, malaltís.

F. Parcerisas, “freqüències”


Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Música i literatura: Els amants de Vicent Andrés Estellés

El poema del mes: Cambra de Tardor"