20 anys sense Montserrat Roig: Isabel Clara Simó parla de Montserrat Roig

En aquest vídeo, l'escriptora Isabel Clara Simó ens explica perquè no podem oblidar la figura i la tasca cultural i de memòria històrica en llengua catalana de la Montserrat Roig. De fet, és fins i tot un vídeo que parla de temes de l'actualitat, ja que l'escriptora que fa vint anys ens va deixar a causa d'un càncer amb només 44 anys, era una escriptora compromesa amb el seu temps: la transició, així com també amb la seva llengua: el català. Montserrat Roig té una extensa llista d'obres de narrativa, així com també vídeos on ella va entrevistar a personalitats de la cultura catalana del moment. Així no podem ni devem oblidar, és més hauríem de llegir, conèixer profundament la figura i l'obra d'aquesta barcelonina que va tenir la mala sort de deixar-nos abans d'hora. Aquí teniu el meu HOMENATGE a una de les escriptores més polifacètiques i més desconegudes de tots els temps, Montserrat Roig:

Comentaris

  1. m'apunto el llibre "Els catalans als camps nazis" que encara no he llegit.

    Bon vídeo, no hem de perdre el record i el que representa.

    ResponElimina
  2. Jo també em vaig mirar aquest vídeo, buscant coses de Montserrat Roig. Em va agradar molt.

    Un bon recordatori! Gràcies Arlequí!

    ResponElimina
  3. Dones que parlen de dones...Com als seus llibres.

    ResponElimina
  4. L'havia vist aquest vídeo de la Isabel Clara Simó parlant-ne d'ella i de la importància de no oblidar-la.
    N'estic d'acord!

    Va bé recordar-ho!
    Bon homenatge!

    ResponElimina
  5. Tot i que quan jo hi anava ella tornava, rellegir el seu últim llibre m'ha fet refrescar moltes vivències.
    També la seva visió continua completament actual.

    ResponElimina
  6. Vaig passant pels diferents blocs i tothom aporta el seu granet de sorra, el teu, Arlequí, és un bon record, Dónes una visió diferent en boca d'una altra gran escriptora.

    ResponElimina
  7. Jo crec que mai superarem la transició, que encara som en transició.

    Discrepo que sigui una de les escriptores més desconegudes. La mort se la va endur abans que pogués consolidar una carrera que apuntava grans coses!

    ResponElimina
  8. Quadern de mots, Carme, Pilar, Fanal blau, Rafel, Carina, gràcies per la vostre aportació.

    Víctor quan he dit desconeguda ho he dit per mi, perquè he llegit només dos llibres de la Roig.
    I tens raó la mort se la va endur massa aviat!

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars d'aquest blog

Música i literatura: Els amants de Vicent Andrés Estellés

El poema del mes: Cambra de Tardor"