(Post 1180) Joc literari: Posa't a prova





































1. Nom d'una espasa del període del Rei Artús i els caballers de la taula rodona.




2. Nom d'un recurs literari.


3. Nom d'un gènere literari en què l'emissor intenta persuadir d'alguna cosa als oients.



4. Nom d'un gènere literari de l'edat mitjana.



5. Nom d'un fet polític que va canviar el període del segle d'Or en la literatura catalana.



6. Nom de la causa de la mort del protagonista de Tirant lo Blanch.



7. Títol d'una obra basada en diàlegs escrita per Cristòfor Despuig.





8. Nom sencer d'un baró del segle XIX que va escriure la primera obra considerada dins del gènere periodístic.



9. Nom d'un gènere de la literatura popular del període XVI,XVII i XVIII.




10. Nom d'un fet econòmic que es va produir a Catalunya entre el 1871 i el 1885, i nom d'un escriptor que va fer una novel·la sobre aquest fet.




11. Nom del poeta valencià a qui pertanyen els següents versos:

Per què em miren tos ulls blaus,

si no em vols, dolça xiqueta?
Si em negues del cor les claus,
per què em miren tos ulls blaus?



12. Títol d'una novel·la històrica que ha estat duta al cinema.


13. Nom de dues característiques que defineixen l'artista modernista. (Vàries opcions de resposta correctes).



14. Nom de la figura catalana que va aconseguir la normativització de la llengua catalana en el període que abraça del Modernisme al Noucentisme.


15. Nom de l'obra de Joan Maragall del qual provenen aquests versos:

Seràs roure, seràs penya,
seràs mar esvalotat,
seràs aire que inflama,
seràs astre rutilant,
seràs home sobre-home,
perquè en tens la voluntat.



16. Nom d'un poema de Joan Salvat Papasseit que sembla un camí de formigues.



17. Nom del poeta a qui pertany aquest poema de l'obra Bestiari.


Zebra
Pel desert corre la brama
que no et saps treure el pijama


18. Títol de l'obra i nom de l'autora a qui pertany l'inici d'aquesta novel·la:

I em vaig posar a caminar per la meva vida vella fins que vaig arribar davant de la paret de casa, sota de la tribuna. La porta estavatancada. Vaig mirar enlaire i vaig veure en Quimet, que al mig d'un camp, prop del mar, quan jo estava embarassaada de l'Antoni [...].



19. Títol de l'obra de Montserrat Roig del següent fragment:

La Patrícia havia sentit dir que l'aviació franquista no pensava alfuixar les posicions que havia guanyat l'exèrcit de terra. La tieta Sixta deia que, si hi havien més atas, ella no ho aguantava i que se n'aniria fora de Barcelona.







20. Nom del poeta valencià i del títol del següent poema:

M'aclame a tu, mare de terra sola.
Arrape els teus genolls amb ungles brutes.
Invoque un nom o secreta consigna,
mare de pols, segrestada esperança.
Mentre el gran foc o la ferocitat
segueix camins, segueix foscos camins,
m'agafe a tu, os que més estimava
i cante el jorn del matí il·limitat.
El clar camí, el pregon idioma
un alfabet fosforescent de pedres,
un alfabet sempre amb la clau al pany,
el net destí, la sendera de llum,
sempre, a la nit, il·luminant, enterc,
un bell futur, una augusta contrada!

Comentaris

  1. A raig fet, a veure què surt...

    1) Excalibur
    2) Soliloqui
    3) Retòrica
    4) Poesia trobadoresca
    5) Compromís de Casp
    6) Mort de malaltia
    7) Los Col·loquis de la insigne ciutat de Tortosa
    8) Rafael Amat, baró de Maldà
    9) Romanços
    10) La febre d'or i Narcís Oller
    11) Teodor Llorente
    12) Buf! N'hi ha tantes...Els miserables, de Victor Hugo
    13) Presència d'elements naturals i recerca de la bellesa i el plaer
    14) Pompeu Fabra
    15) El comte Arnau
    16) Les formigues
    17) Pere Quart, Joan Oliver
    18) Mercè Rodoreda, La plaça del diamant
    19) El temps de les cireres
    20) Vicent A. Estellés

    ResponElimina
  2. Veí de Dalt les has encertat totes. Felicitats, ets un "crack" de la literatura catalana. Cum Laude!!!!

    ResponElimina
  3. Reconec que a l'11 i a la 7 vaig fer servir sant google

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars d'aquest blog

Música i literatura: Els amants de Vicent Andrés Estellés

El poema del mes: Cambra de Tardor"