Nou joc literari Qui és l'autor/a?





Avui neix un nou joc literari, que espero sigui del vostre interès i que tothom i totdon qui ho desitgi hi pugui participar. Es tracta del fet que us posaré versos de dues poetesses, i haureu d'esbrinar de quina autora són els versos. Comencem amb dues poetesses, una compleix 15 anys de la seva mort, i l'altra, compleix cent anys en vida. Ben segur que ja sabeu de quines dues autorasses parlo.

MARIA-MERCÈ MARÇAL I JOANA RASPALL



1) Jo sóc l'altra. Tu ets jo mateixa:
aquella part de mi que se'm revolta,
que expulso lluny i em torna
feta desig, cant i paraula.

Feta desig, cant i paraula
et miro. Jo sóc tu mateixa.
No em reconec. Sóc l'altra.
 
2) L'ESPERA

T'espero i sé que vindràs.
       Se'm fa l'hora cançonera,
       que qui espera, desespera!
Enyoro el jou del teu braç
on el meu cos troba força,
que sóc la flor que es colltorça
si es queda sola en el vas.
Em cal aquell entramat
de llaços i serpentines
que només tu saps amb quines
arts tan dolces has trenat.

Sento que vindràs aviat.
Vull desfer-me de neguit,
i que tu no trobis noses
quan vulguis collir les roses
que em floreixen dins del pit.
 
Apa, ben segur que molts i moltes ja heu endevinat versos i nom. Doncs afaneu-vos a deixar els vostres comentaris.

Comentaris

  1. Doncs jo diria que el primer és de la Maria Mercè Marçal i el segon de la Joana Raspall...

    ResponElimina
  2. Estic d'acord amb les meves amigues, el primer de na Maria Mercè Marçal i el segon de na Joana Raspall.

    Aferradetes i bon dia!

    ResponElimina
  3. Carme, novesflors i salluna tres bones respostes! Moltes gràcies!

    ResponElimina
  4. Veig que aquestes noies m'han passat al davant...També hauria dit el mateix.
    Tinc la gran sort de conèixer la Joana i d'haver conegut la Maria Mercè...
    Bona nit.

    ResponElimina

  5. Encomiable homenatge a aquestes dues poetesses...

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars d'aquest blog

Música i literatura: Els amants de Vicent Andrés Estellés

El poema del mes: Cambra de Tardor"