Efemèride: James Joyce







El 2 de febrer de l'any 1882 va néixer James Joyce. Joyce va ser un dels escriptors que va propiciar el trencament amb els esquemes de la novel·la decimonònics, a partir de l'obra Ulisses. Si sóc sincera no he llegit aquesta obra, però sí sé que ell va introduir tècniques narratives novedoses com el conegudíssim monòleg interior, és a dir, la figura del narrador desapareix per donar pas als pensaments, somnis, inquietuds... del protagonista de la citada obra. Això sí, vaig llegir Dublinesos, un gran conjunt de relats amb una unitat i ple d'històries i personatges perfectament traçats que captiven als lectors i lectores des del principi. Així doncs, dediquem aquesta efèmride a James Joyce, un dels integrats de l'anomenat "modernisme anglosaxó".

Comentaris

  1. Jo crec que mai no podré llegir l'Ulisses, no sé si és culpa de l'autor o meva.

    ResponElimina
  2. llegir Ulisses costa.....jo el tinc a mitges i encara no he gosat reemprendre la lectura ...però Joyce era tot un geni!

    ResponElimina
  3. Jo també el vaig deixar abandonat a mitges, l'Ulisses, però no em proposo pas reemprendre'l. M'avorria sobiranament. Em sap greu dir-ho.
    En canvi sí que vull llegir Dublinesos.

    ResponElimina
  4. Jo no he llegit Dublinesos, però he vist un munt de vegades la pel·lícula perquè m'encanta...No sé si és molt fidel al llibre...

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars d'aquest blog

Música i literatura: Els amants de Vicent Andrés Estellés

El poema del mes: Cambra de Tardor"