Homenatges: Pere Calders 1912-1994




Enguany es compleixen 23 anys de la mort de Pere Calders. Calders va ser un escriptor innovador tant en la narrativa breu, com en la novel·la. De fet, va ser el que va elevar "el gènere" menor", el conte a la categoria de gènere. Aquest escriptor barceloní, que quan era entrevistat semblava un bon jan ple d'innocència, tenia un talent literari excel·lent. Molts estudiosos l'han classificat dins l'anomenat realisme màgic, però el cert és que Calders, com Joan Brossa, Rodoreda, i molts d'altres eren inclassificlables, perquè van crear un estil propi, l'estil caldersià. Recordo el dia que vaig saber que ens va deixar, i vaig sentir una pena, i un buit. Penso que a tots els autors i autores catalans que ens han deixat un gran llegat literari cal recordar-los i homenatjar-los cada dia, així com rellegir-los i redescobrir-los.

Comentaris

  1. La meva filla Ana se sabia de memòria el conte de Raspall i de tant que el repetia fins i tot jo me'n vaig aprendre un tros del principi, que deia si fa no fa: "El dia que el [nom del gos] es va menjar el barret del senyor Sal, la senyora Sala va decidir que allò ja ultrapassava tota mesura canina..."

    ResponElimina
  2. Hola Lectoracorrent! Aquest record és molt bonic! Moltes gràcies i una abraçada!

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars d'aquest blog

Música i literatura: Els amants de Vicent Andrés Estellés

El poema del mes: Cambra de Tardor"